SGP: Stuur voorstel bouwlocatie Den Oord terug naar de tekentafel

De startnotitie over het bouwen op locatie Wegwijzer/Den Oord is nog onvoldragen, stuit op veel weerstand bij omwonenden en moet terug naar de tekentafel ITH en SGP zullen daarom aanstaande dinsdag voorstellen dat de startnotitie wordt ingetrokken en het college met een nieuw voorstel zal komen dat op draagvlak kan rekenen onder omwonenden.

Het huidige college van Houten zou het anders gaan doen. De níeuwe bestuursstijl zou zich richten op verbinden en betrekken van de samenleving. Daarbij is burgerparticipatie cruciaal, een randvoorwaarde. In het bestuursakkoord wordt aangegeven dat de dialoog met de samenleving van belang is voor het nemen van goede beslissingen. Gedeelde verantwoordelijkheid, meedoen en samenwerking zijn nodig.

Het participatieproces rond de locatie Wegwijzer Den Oord is overduidelijk niet goed gelopen. Al jaren is een bewonersgroep actief, maar nu de definitieve startnotitie er ligt, is er enorme weerstand. Na het ophalen van reacties op concept-uitgangspunten werden die uitgangspunten uitgerekend zo aangepast dat bewoners zich erg tekort gedaan voelen, en niet gehoord voelen. Maar liefst 60 tot 70 woningen, en geen maximering van bouwhoogte zijn nu als kader opgenomen.